Wednesday, September 5, 2012

KES PELAJAR TAHFIZ TELAH SELESAI REMAN



4 September - Alhamdulillah petang ini dengan berkat usaha bersungguh-sungguh tok tok guru ulamak tahfiz dan doa serta solat hajat daripada rakan, waris dan semua , 10 pelajar Tahfiz yang telah ditahan reman selama 6 hari di Pejabat Polis Kota Setar di benarkan keluar dengan jaminan polis.
 Mereka yang dituduh mencederakan pencuri yang masuk mencuri barangan mereka di asrama hingga pencuri mati telah dibantu oleh 2 orang peguam yang dilantik.

Turut menanti mereka di Pejabat Polis Kota Setar ialah ibu bapa, sanak saudara dan tok-tok guru tahfiz. Penantian dengan penuh rasa kehibaan dan kesayuan sebenarnya disambut dengan kegembiraan.

Selepas dibebaskan mereka terus menuju ke Maahad Tahfiz bersebelahan  Masjid Sultanah.\

Wahai sahabat-sahabatku sekalian, marilah kita menadah tangan untuk berdoa kepada adik-adik kita ini, berani saya katakan tak terlintas sedetik pun dihati adik-adik kita terfikir, perkara seperti ini akan berlaku.. mohon jasa semua agar kita bersatu dalam doa kita agar mereka selamat, mereka bukanlah penjenayah.. tapi mereka adalah para-para huffaz yang insyallah akan menjadi imam & pemimpin ummah  suatu hari nanti, wahai adik-adikku, ku tahu betapa berat ujian yang adik-adik rasa ketika ini, jangan pernah putus berharap kepadaNYA, kerana yakin dan pastilah ada hikmah disebalik apa yang berlaku, kuatkan semangat,  kami sentiasa mendoakan adik-adik selamat.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WORLD MAP VISITOR

Locations of Site Visitors