Friday, September 14, 2012

KONVOI KEMBARA MERDEKA

sinar harian 12 september
Pada hari Sabtu bersamaan 8/9/2012, sebanyak 30 buah kereta sebuah van dan bas telah berjaya menjayakan satu program rancangan kerajaan negeri.

Perjalanan konvoi dari Jitra ke perkarangan pasaraya Billion jalan kuala kedah seterusnya ke perkarangan tesco sungai petani diteruskan lagi ke kawasan perhentian bas kuala ketil, dan seterusnya ke perkaranan pasaraya billion baling dan berakhir di kawasan parking teksi di hentian bas baling. Skuad motor berkuasa tinggi (ARC) dilantik sebagai unit pengawal keselamatan ketika di atas jalanraya.

Tujuan konvoi ini untuk menyampaikan risalah ERTI KEMERDEKAAN dan membangkitkan kembali semangat kemerdekaan di kalangan rakyat, yang kita lihat semakin pudar kefahaman dikalangan rakyat, selain ada jugak pihak yang mengambil kesempatan diatas erti kemerdekaan ini. 

Syukur kepada Rabbul Izati, kerana memberi peluang kepada BUNKCOP untuk mengikuti konvoi ini, selain memberi kesedaran kepada diri, BUNKCOP merasakan kemeriahan suasana kemerdekaan ni patut diteruskan seperti perayaan-perayaan yang lain untuk memberi kekuatan kepada kita sebagai rakyat untuk terus mengingati jasa-jasa perjuang tanah air, dan mengharapkan kemerdekaan ini berterusan.

Ribuaan terima kasih diucapkan kepada semua yang telah menjayakan konvoi kembara merdeka ini dari pihak tertinggi sehinggalah sukarelawan yang turut serta dalam konvoi ini. Kita berharap program baik seumpama ini dapat diteruskan.

bawah ini video sekitar konvoi yang berjaya dirakam oleh aman tv.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WORLD MAP VISITOR

Locations of Site Visitors